Garage ShoutBox
Tylko zalogowani użytkownicy mogą wejść do czatu
lub Zarejestruj aby założyć posty i tematy.

Stacja lutownicza na groty T12

Jak będę tylko mógł i miał chwilkę, to zrobię zdjęcie i pokażę o co chodzi.
Bardziej mi chodziło o plecak. Obecnie mam w nim komputer, oscyloskop taki do komputera, komputer,
narzędzia. Jakbym znał wymiary elektroniki jaką planujesz to chętnie usiądę do narysowania
wersji bardziej płaskiej. Ta jest super i nie ma co gadać ... Mnie się też podoba i na pewno będzie funkcjonalna
na biurko ...

 

Edit:
Spojrzałem na FB i jakby to było coś w rodzaju :
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1792208727613791&set=g.1916678378621777
to by było super ... tylko bardziej płaskie i na wymiar całego akumulatora.

Pierwsze OLEDy 2.42" kupowałem dwa lata temu
i przez ten czas oferta na Aliexpress stanowczo się poszerzyła.
W Polsce faktycznie posucha.

Jakiś czas temu na tych 1.3 " robiłem takie zegarki odliczające do tyłu czas . Przy każdym impulsie miał
dodawać czas po 10 min. Przy ostatnich 10 sek migał, aż do zera.
Serio na nich ładnie widać. Tym bardziej w tym wypadku, że zwykle lutownica będzie w zasięgu ręki.

A duża będzie różnica w oprogramowaniu większego wyświetlacza 2,42" w porównaniu z tym 1.3'' jakbym w swoim projekcie chciał wykorzystać ten większy?

Jesli jest ten sam sterownik to nie.
Jesli trafisz na wyswietlacz z tym samym sterownikiem to wystarczy tylko podac w programie
rozdzielczosc wyswietlacza i reszta sie sama zrobi.
Ten co Tomasz zamowil jest z  SSD1327 .

Dzień doberek 🙂  Wprowadziłem zmiany do schematu 🙂 Panowie popatrzą sprawdzą - starego sklerotyka bo może coś gdzieś 🙂

@cyberduck Wiesz muszę ci znowu przyznać racje z tym oled'em. Na żywo w obudowie wygląda kozacko, chyba z powodu faktu że jest proporcjonalny wymiarowo.  Tomku zacznij myśleć nad tradycyjnym softem - proszę - tak na wszelki wypadek.

Panowie dodałem panel przycisków podciągniętych do masy na stan LOW w stanie spoczynku. Dzielnik napięcia do pomiarów podpięty do  Analog 7 dałem zapas do 55V jak by jakiś genialny a majster chciał tego użyć np z 48VDC dzielnik 11.

Dodane pliki:
  • Aby przesyłać pliki musisz się zalogować.

Zasilanie Arduino do +5V a nie do VIN.
Przyciski dałbym zwierające do masy. Nie trzeba wtedy rezystorów, bo w Atmedze można włączyć pullupy programowo.
Wzmacniacz operacyjny zamieniłbym na wersję DIP, bo dla niektórych montaż SMD może być problemem.
Przykładowe wzmacniacze  http://tme.pl
Pomiar napięcia wejściowego do 55V to lekka przesada. Przetwornica na LM2596 wytrzymuje tylko do 36V.

Wiesz muszę ci znowu przyznać racje z tym oled'em. Na żywo w obudowie wygląda kozacko

Poczekaj az sie zaswieci tekstami i znakami 🙂 Poskladaj szczeke do nastepnego upadku 😀

Zgadzam sie z przedmowca w 100 % . Pull up oszczedzi 3 rezystory.
Dodam tylko ze przy 40 V bedzie latwiej i dokladniej zmierzyc
napiecie. Mozna zajrzec na forum do tematu regulacji mocy.
Zasilanie podlacz do +5V bo pomija sie w ten sposob stabilizator na plytce.
Po co dwa regulatory napiecia po drodze ? Poza tym nie ma na procku pelnego 5V
w sposobie jak na schemacie.

Dodaj zamiast tego diode zenera na napiecie 5.6 V rownolegle do R11(?) Niewyraznie widac.
Zabezpieczy to przed ewentualnym naglym skokiem napiecia.

I jeszcze jedna kwestia. Chcialem sie zapytac dlaczego czujnik wstrzasowy jest zamontowany na
plytce PCB a nie w kolbie ?

Do wysterowania buzera przydałby sie jakis mosfecik. Mini mini ale jednak. Wyjscia ATMega mają
obciążalność wyjść dla poziomu niskiego na poziomie 40 mA. Dla poziomu wysokiego okolo 10 mA.
Buzer tez bym podlaczyl na stale do VCC a sterowalbym masa. Czyli przez mosfet do masy.

A no i ... nie ma przekaznika na plytce z mosfetem . Planowales odciecie zasilania, ale sam komunikat
jak dla mnie jest wystarczajacy . W filmie mowiles o odcieciu zasilania wiec sie moze czepiam.

Co do samego programu juz dawno zacząłem o tym myslec 🙂

Dioda zenera przy R11 zbędna. Nie ma sensu dawać jej przy tak dużych wartościach w dzielniku.
Już przy 4V popłynie przez nią niewielki prąd ale na tyle istotny, że sporo zafałszuje wyniki pomiaru.
Jeżeli ktoś koniecznie na wyrost chce zabezpieczać takie wejście, to lepiej dać diodę Schottkiego, anoda do wejścia A7, katoda do VCC,
druga katodą do A7, anodą do GND.

Bardzo nie podoba mi się układ sterowania lutownicą.
Nie dość, że ma ujemną logikę, to bez wysterowania MOSFET pewnie pójdzie z dymem, chyba że będzie miał spory radiator.
A nie będzie miał wysterowania np. podczas programowania Arduino albo jak ktoś coś źle zaprogramuje.
Raczej to drugie bo programowanie przebiega szybko i tranzystor nie zdąży się dostatecznie nagrzać.
Bez wysterowania bramka Q2 będzie miała 23V z hakiem (bootstrap nie działa bo nie ma sygnału PWM) a źródło około 19V.
Nie wiem jaką moc ma lutownica ale powiedzmy że popłyną 2A, to przy spadku napięcia na Q2 = 5V daje 10W.
Wystarczy trochę zmienić schemat i dać MOSFET z kanałem P.