Anet A8 wydruk nie trzyma prawidłowych wymiarów

Masz problem z drukarką? Zadaj pytanie w tym dziale.
RaRo
Posty: 15
Rejestracja: 25 marca 2018, 17:18 - ndz
Drukarka 3D: Anet A8

#1 Anet A8 wydruk nie trzyma prawidłowych wymiarów

Postautor: RaRo » 24 stycznia 2019, 12:08 - czw

Mam prośbę do doświadczonych kolegów. Zaprojektowałem i wydrukowałem sobie kostkę kalibracyjną o wymiarach 20x20x20 mm z otworami o średnicy 10 mm w ściankach. Po wydruku zmierzyłem poszczególne wymiary i okazało się, że są spore różnice. Najdziwniejsze jest jednak to, że otwory np. na ściance, której wydruk ma wymiary większe niż zaprojektowane są mniejsze od zaprojektowanych!!! Obrazuje to rysunek, który załączam.
Jakie mogą być powody powstałych różnic i jak można temu zaradzić?
Załączniki
Kostka kalibracyjna 20x20x20 z otworami.jpg
Kostka kalibracyjna 20x20x20 z otworami.jpg (73.52 KiB) Przejrzano 115 razy

Awatar użytkownika
cyberduck
Posty: 167
Rejestracja: 02 kwietnia 2018, 21:21 - pn
Lokalizacja: Pabianice
Drukarka 3D: Tronxy X5S z BtTouch , Plyta MKS Base v1.3 z dotykowym wyswietlaczem
Kontakt:

#2 Re: Anet A8 wydruk nie trzyma prawidłowych wymiarów

Postautor: cyberduck » 24 stycznia 2019, 13:45 - czw

Najpierw skalibruj dobrze drukarke.
Otwory moga byc mniejsze bo drukarka nadlewa material i w miejscu gdzie mierzysz moze byc go poprostu wiecej.
Jak zaprojektujesz i wydrukujesz na jednym stole powiedzmy oś i otwor na tę oś to po pozniejszej probie
wpasowania jednego w drugie okaze sie ze za zadne skarby nie mozna jednego w drugie wetknac.
A to wlasnie dlatego, ze drukarka na zewnatrz nadlewa material i w konsekwencji otwor jest mniejszy niz zaprojektowany
a os jest wieksza niz zaprojektowana. Tutaj sie klania kalibracja extrudera .
Gdzies w internecie widzialem filmik na ten temat.
Sprobuj sobie wydrukowac kreski na stole o grubosci dyszy przed kalibracja i po kalibracji.

Nie wiem czy to zauwazyles, ale przy wycinaniu otworow okresliles za mala ilosc krokow do wykreslania lukow.
Sa kwadratowe :)
Byc moze to tez jest problem slicera , ktory pozniej wprobuje usrednic rozmiar otworu.

RaRo
Posty: 15
Rejestracja: 25 marca 2018, 17:18 - ndz
Drukarka 3D: Anet A8

#3 Re: Anet A8 wydruk nie trzyma prawidłowych wymiarów

Postautor: RaRo » 29 stycznia 2019, 23:03 - wt

Zrobiłem kalibrację extrudera, temperatury dyszy i stołu (PID-y), wpisałem do slicera (Slic3r PE) rzeczywistą średnicę filamentu (średnią z 12 pomiarów), wyregulowałem naciąg pasków, "wygładziłem" otwory i ........... niestety nie ma postępu! Pomiary kostki kalibracyjnej wykazały, że właściwie niewiele się zmieniło. Co można jeszcze zrobić oprócz ewentualnej "Korekta wymiarów XY" w konfiguracji "Druku/Zaawansowane?

Awatar użytkownika
cyberduck
Posty: 167
Rejestracja: 02 kwietnia 2018, 21:21 - pn
Lokalizacja: Pabianice
Drukarka 3D: Tronxy X5S z BtTouch , Plyta MKS Base v1.3 z dotykowym wyswietlaczem
Kontakt:

#4 Re: Anet A8 wydruk nie trzyma prawidłowych wymiarów

Postautor: cyberduck » 30 stycznia 2019, 10:46 - śr

0.5 mm wewnatrz to sporo ... :(
Jakie Masz paski ? Wymieniales moze ?
Jesli skorygujesz wymiary w ustawieniach to zmienia Ci sie na zewnatrz ale wewnatrz tez ...
Do tego przydalaby sie cos w rodzaju opcji "kompensacja stopy slonia" ale ona dziala tylko
na pierwszej warswie. Probowales na roznych temperaturach ? Moze material za bardzo sie rozlewa na boki ?

A i czy probowales zniwelowac te kwadratowe kola w srodku ?

RaRo
Posty: 15
Rejestracja: 25 marca 2018, 17:18 - ndz
Drukarka 3D: Anet A8

#5 Re: Anet A8 wydruk nie trzyma prawidłowych wymiarów

Postautor: RaRo » 30 stycznia 2019, 15:13 - śr

Z temperaturą zszedłem z 205 C do 198 C. W SketchUp'ie ustawiłem maksymalną liczbę kroków przy rysowaniu łuku (chyba 60) o promieniu 5 mm.
Pasek w osi X mam wzmocniony, a w osi Y normalny.

Awatar użytkownika
cyberduck
Posty: 167
Rejestracja: 02 kwietnia 2018, 21:21 - pn
Lokalizacja: Pabianice
Drukarka 3D: Tronxy X5S z BtTouch , Plyta MKS Base v1.3 z dotykowym wyswietlaczem
Kontakt:

#6 Re: Anet A8 wydruk nie trzyma prawidłowych wymiarów

Postautor: cyberduck » 30 stycznia 2019, 21:57 - śr

Ja mialem problem z tymi wzmacnianymi paskami. Chodzi Ci o taki bialy z 6 linkami w srodku ?
Jest do bani. Po zalozeniu tego paska glowica mi po srodku zjezdzala do srodka az 2 mm w obu osiach.
Zmienilem na standardowe czarne kupione na allegro i jest pieknie.

RaRo
Posty: 15
Rejestracja: 25 marca 2018, 17:18 - ndz
Drukarka 3D: Anet A8

#7 Re: Anet A8 wydruk nie trzyma prawidłowych wymiarów

Postautor: RaRo » 31 stycznia 2019, 13:19 - czw

Tak - mam ten biały pasek z drutami. Myślałem, że to dobry wybór a tu okazuje się, że jednak chyba nie! W takim razie wyrzucę go i założę normalny czarny. Zobaczymy czy to coś pomoże.

Awatar użytkownika
cyberduck
Posty: 167
Rejestracja: 02 kwietnia 2018, 21:21 - pn
Lokalizacja: Pabianice
Drukarka 3D: Tronxy X5S z BtTouch , Plyta MKS Base v1.3 z dotykowym wyswietlaczem
Kontakt:

#8 Re: Anet A8 wydruk nie trzyma prawidłowych wymiarów

Postautor: cyberduck » 31 stycznia 2019, 21:59 - czw

Ja tez tak myslalem. Dalem sie skusic poprzez opis tego paska.
Jak przyszedl poczta tez wydawalo mi sie, ze to bedzie dobry zakup bo sprawdzilem jego uciagliowosc
i na 5 mb tego paska rzeczywiscie sie nie uciagnal ani troche. Czarny sprawdzalem podobna metoda i na
tym samym odcinku przy przylozonej podobnej sily uciaga sie okolo 1 mm. A jednak w praktyce okazalo sie
inaczej. Po przejsciu na czarny pasek drukarka odzyla i drukuje dokladnie rysujac proste linie a nie luki.

RaRo
Posty: 15
Rejestracja: 25 marca 2018, 17:18 - ndz
Drukarka 3D: Anet A8

#9 Re: Anet A8 wydruk nie trzyma prawidłowych wymiarów

Postautor: RaRo » 31 stycznia 2019, 22:53 - czw

Niestety nie mam w tej chwili odpowiedniej długości czarnego paska. Muszę dopiero go kupić i założyć.


Wróć do „Dział techniczny”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości