TronXY X5S

Miejsce na zaprezentowanie Twojej drukarki.
Awatar użytkownika
cyberduck
Posty: 71
Rejestracja: 02 kwietnia 2018, 21:21 - pn
Lokalizacja: Pabianice
Drukarka 3D: Tronxy X5S z BtTouch , Plyta MKS Base v1.3 z dotykowym wyswietlaczem
Kontakt:

#1 TronXY X5S

Postautor: cyberduck » 01 maja 2018, 11:20 - wt

Witam ...
No i przyszla :mrgreen: W koncu sie doczekalem. Zanim dokonalem zakupu i wyboru drukarki obejrzałem tone materialu
a Youtube, a glownie filmow z Garage .Przeczytalem nawet nie wiem ile postow i wypowiedzi na temat
drukarek 3D. Wczoraj prawie od razu zabralem sie za skladanie i zajelo mi to okolo 8 godzin ciaglej pracy.
Az mnie plecy zabolaly :mrgreen: . Troszke dluzej niz to wszyscy opisuja, ale tylko dlatego, ze utknalem na paskach.

Zmylila mnie jedna rzecz o ktorej warto tutaj wsponiec. W odroznieniu od innych drukarek tutaj nie odpowiada za osie
X i Y osobny silnik tylko te silniki wspolpracuja scisle ze soba podczas ruchu. Tak wiec zeby poruszyc glowica tylko w osi
Y musza sie poruszyc dwa silniki o tye samo krokow w odpowiednia strone. Nigdzie o tym nikt nie mowi albo mi umknelo.
Dopiero po znalezieniu w internecie jednego z tutoriali jeden z panow po anglicku wspomnial o tym w swoim filmie.
Paski przekladalem chyba z 20 razy i kiedy poruszalem jednym z silnikow glowica przesowala sie po skosie :mrgreen:

Pominawszy jeszcze to, ze pomylilem najpierw nstopy a pozniej kabelki od silnikow to drukarka ruszyla bez najmniejszych
problemow. Po jej kalibracji i ustawieniu slicera wedlug ustawien pana Tomasza z moimi niewielkimi poprawkami to
cos takiego jak kostka wyszla tak :

Obrazek
Tak jak ja wyciagnalem tak zrobilem zdjecie. Nie byla obrabiana.

Nawet nie wiem co to jest za filament probny. Dali go tyle co kot naplakal :lol:
Juz zamowilem sobie fiberlogic

No i teraz pare rzeczy, ktore mnie zaskoczyly.
1. Wszedzie opisuja i mowia w filmach, ze Tronxy ma oszukany stolik bo sam stolik jest na 24 V a zasilacz
daje 12 V. Otoz ten, ktory do mnie przyszedl jest na oba napiecia i wedlug specyfikacji na stoliku w tabeli :

Obrazek

W kazdym razie stolik do temperatury 70 stopni od 26 stopni rozgrzal mi sie w 5 min 20 sek.
Mimo to zamierzam dolozyc zasilacz 24 V wraz z mosfetem.

2. Widac ze producent widzi niedostatki w tej drukarce i zmienia to z modelu na model.
Zdziwila mnie mianowicie przerobka tyczaca sie paskow zamontowanych pod skosem. W tym modelu juz tego nie ma.
Przy dojazdach do kranca stolu nie ma czegos takiego jak paski pod zbyt ostrym katem.

3. Mimo, ze konstrukcja jest na prawde sztywna to zamierzam dodac zakosy z bokow albo z tyl;u i przodu co mocniej usztywni konstrukcje.
Mam wrazenie, ze przy delikatnym oparciu sie o konstrukcje drukarki jej bryla troszke sie odksztalca. Jesli ktos planuje
kupic te drukarke polecam filmy SgaboLab . Facet gada po wlosku i jest troszke smutny, ale za to sa napisy po angielsku i
mozna duzo sie od niego nauczyc.

4. zaskoczyla mnie cicha praca wbrew temu co sie naczytalem. Podczas wydruku mozna spokojnie przy niej spac :mrgreen:
Silniki i mechanika maja duza kulture pracy. Moze dlatego ze sie przylozylem do ustawienia wszystkiego jak sie nalezy ...
Najglosniej z tego wszystkiego dzialaja wentylatory, ale i one nie sa zbyt glosne.

Ogolnie zamierzam dokonac pare przerobek.
1. Dolozyc jakies napinacze paskow. W Tronxy X5S jest to w niwielkim stopniu zrealizowane przy pomocy mocowania silnikow
osi X i Y. Mozna je delikatnie przesunac o jakies 5 mm do przodu albo tylu co na tak dlugich paskach daje niewiele.
2. Dodam dodatkowy Nstop osi Z. Sa tutaj dwa niezaleznie dzialajace silniki z czego nstop osi Z jest umieszczony oo jednej stronie
solika skrajnie po prawej.
3, Doloze czujnik autopoziomowania.
4. Dolozenie zasilacza 24 V z Mosfet
5. Zmiana sposobu chlodzenia wydruku

Moze zrobie jakis filmik albo bede na bierzaco wszystko opisywac :)

Awatar użytkownika
cyberduck
Posty: 71
Rejestracja: 02 kwietnia 2018, 21:21 - pn
Lokalizacja: Pabianice
Drukarka 3D: Tronxy X5S z BtTouch , Plyta MKS Base v1.3 z dotykowym wyswietlaczem
Kontakt:

#2 Re: TronXY X5S

Postautor: cyberduck » 01 maja 2018, 18:11 - wt

No i mam pytanko ... Pewnie do Pana Tomasza.
W panelu marlina jest cos takiego jak kontrola i pozniej ruch.
Sa tam wartosci dla silnikow ile trzeba zrobic krokow zeby poruszyc glowice o 1 mm.
Kiedy wpisuje to w panelu niby dziala, ale po wylaczeniu zasilania dane gina.
Jak je zapamietac na stale ?
Poza tym w slicer tez jest taka opcja Konfiguracja/konfiguracja EEPROM firmvare.
Mozna niby z tego poziomu tez to zrobic, ale tutaj juz jest kompletna porazka bo program niby wydaje
komendy do drukarki, ale po ponownym otwarciu tego okna i przeladowaniu wartosci wracaja do fabrycznych.
Znaczy wcale sie nie zmieniaja. Jak to zapamietac w eeprom ? Czyzby pozostaje jedynie dobrac wartosci i
wpisac to na stale do programu ?

Chce to zrobic na elektroniczna sufmiarke. Kiedy poprawiam dane to po wydaniu komendy przesuniecia o 10 mm albo
o 50 dokladnie tak sie przesuwa . Okazuje sie ze fabrycznie jest wpisane 80 krokow na mm a tymczasem prawidlowa
wartosc np dla osi x to 85.03 :)


Mam pytanie jeszcze tyczace sie pewnej upierdliwosci ktora sie dzieje podczas druku.
Mianowicie extruder podawajac filament przeskakuje. Jest taki efekt jakby nie mogl dopchnac przez
glowice filamentu. Wszystko moim zdaniem jest poprawnie ustawione. Efekt pojawia sie szczegolnie
przy pierwszych warstwach. Pozniej juz jakos idzie. Co to moze byc ?

EDIT ::..
Chyba znam tego ostatniego powod. Moze byc tak ze drukujac na szkle jest za wysoko stol (zle wypoziomowany)
i glowica poprostu nie moze pod siebie wlac filament ?
EDIT::..
No jednak nie mam pojecia czemu sie tak dzieje ...
EDIT::..
Znalazlem w koncu. Dla pierwszej warstwy ustawilem 150 % filamentu. Ustawilem 110 i jest ok .

szafir51
Posty: 15
Rejestracja: 01 grudnia 2017, 18:33 - pt
Drukarka 3D: Anet A8

#3 Re: TronXY X5S

Postautor: szafir51 » 09 maja 2018, 09:53 - śr

Po ustawieniu kroków w panelu dajesz zapisz i powinno zostać. Chyba, że masz zablokowany zapis eepromu w marlinie.

Awatar użytkownika
cyberduck
Posty: 71
Rejestracja: 02 kwietnia 2018, 21:21 - pn
Lokalizacja: Pabianice
Drukarka 3D: Tronxy X5S z BtTouch , Plyta MKS Base v1.3 z dotykowym wyswietlaczem
Kontakt:

#4 Re: TronXY X5S

Postautor: cyberduck » 09 maja 2018, 20:40 - śr

No wlasnie nie chce sie zapisac. Jak to odblokowac ?

Awatar użytkownika
cyberduck
Posty: 71
Rejestracja: 02 kwietnia 2018, 21:21 - pn
Lokalizacja: Pabianice
Drukarka 3D: Tronxy X5S z BtTouch , Plyta MKS Base v1.3 z dotykowym wyswietlaczem
Kontakt:

#5 Re: TronXY X5S

Postautor: cyberduck » 15 maja 2018, 10:09 - wt

Nikt nie wie ?

I jeszcze jedno pytanko ... Pewnie nie ostatnie.
Zalozylem inny wentylator typu turbina do chlodzenia wydruku. Szybko sie jednak okazalo, ze nie bardzo
nadaje sie do sterowania przy pomocy PWM bo przy 100 % wypelnienia chodzi ladnie i przy mniejszych
wypelnieniach tez dziala, ale strasznie piszczy. Mozna jakos temu przeciwdzialac ?
Jakis kondensator albo inny element ? W ostatecznosci dobiore inny wentylator, ale ten jest wydajny i chcialbym
go zachowac.

Awatar użytkownika
cyberduck
Posty: 71
Rejestracja: 02 kwietnia 2018, 21:21 - pn
Lokalizacja: Pabianice
Drukarka 3D: Tronxy X5S z BtTouch , Plyta MKS Base v1.3 z dotykowym wyswietlaczem
Kontakt:

#6 Re: TronXY X5S

Postautor: cyberduck » 08 lipca 2018, 13:32 - ndz

Chyba w koncu skonczylem prace trwajace wiecznosc nad moja drukarka :) .
Do dzisiaj :
1. Zmienilem plyte glowna.
W sumie to byl przypadek, ale wyszedl na korzysc drukarce. Wczesniej zamowilem rownolegle z drukarka
plyte smoothie sbase z dotykowym wyswietlaczem. Drukarka dotarla jakies 2 tygodnie wczesniej niz plyta wiec
zadzialala pierwsza z oryginalna plyta. W miedzyczasie dotarla tez plyta mks, ale jakos nie moglem sie
zabrac do jej wymiany. Jednak ktoregos pieknego dnia podczas drukowania zakopcilo sie z glowicy ... drukarka
stanela i zmusilo mnie to do wymiany plyty na mks z czego jestem na prawde zadowolony.
Pelen wypas. 32 bitowy procek, 32 mikrokowe sterowniki silnikow, sterowanie przez siec, panel www ...
Poza tym wczesniej sceptycznie nastawiony do sposobu obslugi przez dotyk i wprowadzanie nastaw w koncu
przekonalem sie do tego panela dotykowego i na prawde nie chce wracac do poprzedniej wersji. Mialem zwyklego
rampsa i marlin i wyswietlaczem z krecona galka. W plycie mks mozna na prawde wszystko. Temat rzeka.
Prosty przyklad z konfiguracja. Nie musze nic wgrywac do pamieci. Wystarczy, ze chociazby z panela www wyedytuje
obszerny konfig i po sprawie. Albo drugi przyklad. Procz oczywiscie mozliwosci druku z komputera moge plik , stl
zeby go wydrukowac z karty sd, wgrac na karte sd poprzez siec LAN.
Upgrade firmware wyglada tez smiesznie bo plik firmare.bin wgrywa sie na karte sd po czym wystarczy
wlaczyc drukarke i firmvare automatycznie sie wgrywa samo.

Obrazek Obrazek
2. Zalozylem drugi zasilacz 24V do grzalek w stole i glowicy, ale o tym pisalem wczesniej.
Wymienilem tez grzalke na 25 V i wiekszej mocy.
W sumie czas oczekiwania do rozpoczecia drukowania z 10 min spadl do 3 min :)
3. zalozone mosfety do grzalki stolu i glowicy.
4. wymienione rolki prowadzace paski. Te oryginalne wszystkie sa gladkie. Na niektorych paski zabkowana czescia
przesuwaja sie po gladkiej czesci rolki. Przy dokladnym przyjrzeniu sie okazalo sie, ze paski moga skakac po rolkach bo sa
na tyle male, ze gorki na zebach paska moga go odpychac co moze wprowadzac dodatkowe drgania i roznice w naprezeniu
paska niezauwazalne dla ludzkiego oka. Ja zdecydowalem sie na wymiane na kolka zebate przystosowane do paska.
Wydaje mi sie, ze jest lepiej, ale nie mam jak tego sprawdzic i udowodnic.
Chce jeszcze zdobic w tej materii cos innego. Mianowicie chce zalozyc normalne lozyska i drukowane rolki bo te ktore zalozylem
maja marne lozyska. Dokladnie rzecz w tym, ze po pierwsze lozyska sa marnej jakosci i wyczuwalny jesy przy ich obrocie
malutki opor juz w samej budowie lozysk. Po drugie maja bardzo maly kolnierzyk w srednicy zewnetrznej i wewnetrznej.
Ten maly kolnierzyk wewnetrzny powoduje ze bardzo trudno jest dostac albo dobrac nawet podkladki dystansujace
lozyska. Wrecz jest to niemozliwe. Pewnie z tego samego powodu byly zalozone wieksze i same lozyska, ale dodrukowujac
do tych wiekszych klka zebate mozna jedno polaczyc z drugim i prolem zostanie wyeliminowany.
5. Zalozylem sobie swiatelko w glowicy. Male usprawnienie, ale u mnie w roli swiatelka role pelnia diody RGB
sterowane z mikrokontrolera. Jedynie 3 przewody i okolo 10 diod daje super efekt z mozliwoscia regulacji natezenia
swiatla i jego koloru. Przydaje sie czasami :)
6. Poniewaz plyta MKS wraz z dotykowym wyswietlaczem przyszla bez obudowy muslalem wykonac je sam.
No i sobie wydrukowalem :lol: W obudowie wyswietlacza zamontowalem 3 diody RGB WS21 ... ktore swieca sie w zaleznosci
od tego co dzieje sie z drukarka ...
Wymienilem tez przy tej okazji przwod laczacy MKS z wyswietlaczem z dwoch powodow. Pierwszy to taki, ze byl nieco przykrotki.
Obudowa na wyswietlacz jest przypinana na klips do dowolnej poprzeczki lub moge sobie go poprostu postawic
na biurku. Po wymianie przewodu moge zrobic to w dowolnym miejscu nieograniczajac sie do pola roboczego drukarki.
Drugi powod to taki, ze jakos musialem sterowac diodami i dodatkowym dotykowym przyciskiem w obudowie. Wiec potrzebowalem
tasmy nie 8 zylowej ale 10 zylowej. Zailanie jest wspolne. Nie ma problemow z przklamaniami i wymiana informacji.
W MKS sa dostepne 3 gniazda na karty mikroSD, SD i USB. Dwa ostatnie sa dostepne w wyswietlaczu. Z USB w wyswietlaczu
mozna, podobnie jak z mikroSD w drukarce bezposrednio drukowac.
7 Czujnik autopoziomowania. Tutaj jestem winien przeprossiny Tomkowi z Garage. Tomek przepraszam, ze Ci tak marudzilem, ale
nie moglem sie doczekac i w koncu zalozylem BLTouch. Jakby ktos chcial przy okazji Hallon ktory zniecierpliwiony zakupilem
wczesniej to chetnie odstapie. Po drobnych problemach technicznych czujnik dziala perfekcyjnie.
Kiedy rozpoczynam drukowanie zaczyna sie proces grzania stolu i glowicy a pozniej autopoziomowanie.
Co mnie cieszy w tym procesie to to ze w sumie nie traci sie wiecej czasu na oczekiwanie bo autopoziomowanie
trwa tyle mniej wiecej co dogrzewanie stolu i glowicy. W momencie kiedy konczy sie autopoziomowanie to glowica juz
ma pelna temperature .... czyli jakies 3 min. https://youtu.be/7I-pz81CUZc
Jakby komus nie chcial dzialac filmik to moze to zrobic w chrome ...

8. Wymiana nakretek biegu stolu. W tronxy ruchomy jest stolik w osi Z. Jak w kazdej drukarce ruchem steruje silnik do ktorego
sa przymocowane sruby poprzez sprzegielka i na srubach sa umieszczone nakretki przymocowane do stolika, ale zauwazylem na nich
nieznaczny luz. I na to znalazlo sie rozwiazanie bo sa w sprzedazy takie podwojne z sprezynka po srodku. Daje to duzo.
Roznice po ich wymianie mozna nawet namacalnie wyczuc poruszajac srubami. Rzeczywiscie luz jest duzo mniejszy, albo nawet
wcale.
9. Wymiana paskow prowadzacych. Te oryginalne sa dobre i tez zbrojone, ale mniej. Na dlugosci 10 mb (sprawdzilem) uciagaja sie
okolo 1 mm . Postanowilem je wymienic na lepszej klasy , ktore sie na 10 mb nie uciagaja wcale. Znaczy niemoglem tego juz zmierzyc
przykladajac te sama sile.
10. Nowy nadmuch do chlodzenia materialu. Fabryczny tez drukowany z ABS powiedzmy delikanie chyba jest tam zamontowany
jedynie dla wygladu. Plomien zapalki ledwie sie porusza w takim powiewie. Zaprojektowalem wiec i wydrukowalem nowy
wkladajac turbinke 12 V . Nie jest zbyt glosna ale teraz gasi plomien zapalki :lol: przy 100 % nastawy wydajnosci.
10. Izolacje termincze to chyba standard i nie bede tego opisywac.
11. Wymiana wiatrakow w zasilaczach na silent.
12. Zaprojektowanie i wydrukowanie uchwytu do rolki na filament. Jakos zaden na tingenverse mi nie odpowiadal :lol:
Chociaz musze sie przyznac do tego, ze pomysl zaciagnalem z jednego z gotowych projektow.
13 Zalozylem wylacznik autowylacznika drukarki po zakonczeniu drukowania. Jesli chce zeby drukarka wylaczyla sie automatycznie
calkowicie po skonczeniu drukowania wystarczy ze do g code dodam odpowiednia komende. Glowica dojezdza do wylacznika powodujac
wylaczenie drukarki. Moge tez wylaczyc awaryjnie drukarke. Pracuje obecnie tez nad wylaczeniem poprzez panel www. A jest
raczej to mozliwe. Panel www w MKS mozna wgrac na karte SD i dowolnie go modyfikowac.
14. Druk kilku dodatkowych uchwytow na :
- rurke prowadzaca filament
nie wiem czy tak jest wszedzie ale moja rura nieco sie kladla co mnie doprowadzalo do szalu. Teraz ladnie stoi w gorze.
- poczatkwo na przedluzacz mikroSD, ale w koncu znawszy ze jest niepotrzebny zdemontowalem to ustrojstwo calkowicie bo w mks nie
potrzeba co chwile wyjmowac i wkladac karte. Mozna ja wlozyc i zapomniec o niech traktujac ja jako dodatkowa pamiec masowa i na
wszelkie ustawienia.
- nowy uchwyt na nstop osi X i Y. Ten do osi Y byl polaczony z nstop osi Z. Nstop osi stal sie zbedny po motazu BlTouch wiec
go zmodyfikowalem.
15. Poprawa nieskonczonej ilosci drobnych "usterek" ktore trudno nazwac usterkami, ale wedlug mnie mogly dzialac
lepiej wiec sie zabralem za nie. Przyklad .... chociazby sposob mocowania grzalek w glowicy.. Delikatnie mowiac ktos to spitol ...
Niestykaly dokladnie co powodowalo raz, ze kiepski przekaz temperatury do glowicy, a dwa, ze dodatkowe bledy
przy pomiarze temperatury..
16. Sposob mocowania sprezyn regulujacych poziom stolu. Wydrukowalem tulejki na nowe sprezyny utrzymujace je w
odpowiednim miejscu wraz z wymiana srub regulacyjnych. Zalozylem duze srednicowo sprezyny co wyglada ladniej i
dodatkowo dziala pewniej.Jeszcze mam czasami wrazenie, ze motylki regulacyjne sie same pozluzniaja, odkrecaja.
Dlatego planuje dolozyc takie sruby z kontra. Tulejka plastikowa, ktora to uniemozliwi, ale nadal bedzie dawac
mozliwosc regulacji bez uzycia klucza.

Mam jeszcze w planach polaczyc sruby sterujace ruchem osi Z. Teraz sa sterowane osobnymi silnikami krokowymi co powoduje
czasem to ze solik pochyla sie na lewo albo prawo . Jest to spowodowane dokladnie rozsynchronizowaniem sie silnikow
w czasie wylaczania drukarki. Bywa ze zapomne wylaczyc silniki elektronicznie przed wylaczeniem zasilania i podczas jego
wylaczania silniki potrafia skoczyc roznie.
Nie wiem czy to bedzie potrzebne, ale chyba wymienie tez lozyska slizgowe hociaz te ktore sa zamontowane dzialaja cicho
i bez wiekszych problemow.
Wazna rzecz o ktorej mi sie wlasnie przypomnialo i jest to problem Tronxy X5S dosc duzy chociaz czasowo sobie poradzilem
inaczej, ale chce to zrobic tak bardziej pro ... Prowadnice OSI Z sa przykrecone do gornej i dolnej poprzeczki wpros srubami.
Dlugosc tych prowadnic nie sa dokladnie wymierzone co do mm i dokrecajac je solidnie poprzeczki po ktorych
jezdzi wozek z glowica potrafia sie odksztalcic w luk .Z czujnikiem autopoziomowania nie ma toznaczenia, ale poczatkowo
dysza wjezdzala mi na srodku stolu w szybe na ktorej drukuje. Poczatkowo wydrukowalem sobie tulejki ... takie ograniczniki ...
ale chce poprostu kupic takie mocowania do prowadnic i wtedy bede mial mozliwosc dokladnego wyregulowania miejsca montazu
jak i w pionie tak i poziomie.

Jakby komus byla potrzeba pomoc to chetnie pomoge ... troszke sie musialem naprawcowac ...
Nadmuch mozna sciagnac sobie stad : https://www.thingiverse.com/thing:2925390

Awatar użytkownika
cyberduck
Posty: 71
Rejestracja: 02 kwietnia 2018, 21:21 - pn
Lokalizacja: Pabianice
Drukarka 3D: Tronxy X5S z BtTouch , Plyta MKS Base v1.3 z dotykowym wyswietlaczem
Kontakt:

#7 Re: TronXY X5S

Postautor: cyberduck » 21 lipca 2018, 00:37 - sob

Chyba w koncu skonczylem definitywnie ulepszanie drukarki. No moze nie do konca jest to prawda bo to sie
pewnie nigdy nie skonczy, ale tak na prawde znaczaca poprawe druku z ktorej jestem wybitnie zadowolony
przyniosla wymiana ekstrudera.
Zalozaylem ekstruder typu buldog caly z aluminium.
W przyszlosci zamierzam zalozyc ekstruder typu titan. Chodzi o to ze w "buldogu" radelko napedza bezposrednio
filament. Radelko nie jest zbyt duzych rozmiarow co powoduje, ze silnik musi wykonac niwielka ilosc
krokow na mm. W titanie jest przekladnia, ale martwi mnie jedynie to ze jest wykonany z plastiku.
Przynajmniej te z dostepnych na allegro. Z filmikow ktore obejrzalem buldog musi wykonac
okolo 180 krokow na mm, a w titan okolo 400 krokow na mm. To zwieksza znaczaco dokladnosc
wysuwu filamentu.

Po wszystkich zmianach opisanych wczesniej, ktore dokonalem jestem na prawde zadowolony z jakosci wydruku
jaka oferuje moja drukarka przy braku jakich kolwiek nie pożądanych efektow typu gosting, prazkowanie, nitkowanie , etc .

Dodatkowo jeszcze zalozylem smoothery do osi X, Y i Z , ale powiem szczerze, ze nie widze jakiejs poprawy w druku.
Jesli jest to jest niezauwazalna. Moze gdybym smothery zalozyl przed wykonaniem wczesniejszych modyfikacji
to moze byloby to widoczne bardziej. Poniewaz jednak nie pogorszylo to jakosci druku i nie wplywa to negatywnie
na drukarke to je juz zostawie. Jedynym mankamentem jest to, ze troszke sie grzeja.

W najblizszej przyszlosci planuje jeszcze jedynie wzmocnic i tak juz sztywna rame bo telepie troszke drukarka
przy wysrubowanych ustawieniach :D . Dodatkowo powoli przerobie uklad napedowy. Glownie poprzez
usztywnienie mocowania silnikow, same wozki jezdne. Jednak uwazam, ze to sa juz modyfikacje przynajmniej w tej
drukarce na wyrost. Dlatego je zostawilem na koniec.

A no i moze pokusze sie o zalozenie dwoch nagrzewnic z dyszami.


Wróć do „Mój sprzęt”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron